Karne kırıkları, kırık kalp sendromuna mı dönüşüyor?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Karne kırıkları, kırık kalp sendromuna mı dönüşüyor?

 

Eğitim Sosyoloğu Prof. Dr.  S .Tunay Kamer  Çocuğun başarısında ve başarısızlığında en önemli faktörlerden biri de ebeveynleridir. Karnedeki akademik performansa göre çocuklara ödül veya ceza uygulamak aslında en büyük yanlışlardan biridir dedi.

EBRU OKANLAR/ İSTANBUL

Karne bir zekâ göstergesi değildir

Tatil denilince akla tamamen her şeyin serbest olduğu dönemler gelir Global referans News’e aıklamalarda bulunan Kamer  Ama asıl yanılgı burada başlamaktadır. Tatil elbette dinlenme ve zihnin boşaltılması, rahatlama için yapılır. Ama bu günlük rutinlerin bozulması, uyku saatlerinin değiştirilmesi, yemek yeme davranılışlarının farklı yapılması, TV ve bilgisayar başında geçirilen sürenin sınırsız olması anlamına gelmemektedir.

 

 

Diğer taraftan tatil denildiğinde akla gelen kavram karnedir. Çocukların dönemlik olarak performanslarının gösterildiği araçlar olan karnelere başka anlamlar yüklemek çok yanlıştır. Karne bir zekâ göstergesi değildir. Dolayısıyla bir derste başarısız olmak tamamen çocuğun omuzlarına yüklenen bir sorumluluk olmamalıdır Çocuğun başarısında ve başarısızlığında en önemli faktörlerden biri de ebeveynleridir. Karnedeki akademik performansa göre çocuklara ödül veya ceza uygulamak aslında en büyük yanlışlardan biridir. Özellikle cezalandırmada dikkat edilmesi gereken en önemli durum karne kırıklarının kalp kırıklarına dönüşmemesidir. Karne kırıkları düzeltilir ama kalp kırıkları biraz zor düzelebilir. Planlı bir şekilde eğitim paydaşlarının desteği ile çocuğun öğrenemeyeceği hiçbir bilginin olmadığı unutulmamalıdır.

Ara tatil için bir planlama mutlaka yapılmalıdır. Bu planlamadan kastedilen durum saat saat nelerin yapılacağından ziyade çocuğun yapacaklarının listelenmesidir. Bu listede aile ile geçirilen zamanlara, akraba ziyaretlerine, müze ve bilim merkezlerine ziyaret, ev içinde ailece birlikte yapılacak aktivitelere, kitap okuma saatlerine, arkadaşlarıyla vakit geçirmeye, sinema veya tiyatroya gitme gibi etkinliklere yer verilebilir.

Dijitalleşme ile birlikte eğittim sistemlerimizde dijitalleşmeye entegre olmaya başladı. Bu kapsamda çocukların ev ödevleri, araştırma ödevlerin yapılması, projelerin hazırlanması, öğrenmeyi destekleyecek videoların izlenmesi, online deneme sınavları katılım gibi etkinliklerle birlikte dijital cihaz kullanım süreleri günden güne artmaktadır. Buna dijital oyunları da eklediğimizde çocukların ekran karşında geçirdikleri süre aslında hiçte azımsanamayacak kadar çoktur.

Süreye odaklanırken içeriği göz ardı etmemeliyiz

Ama ebeveynler genel olarak kullanım süresine odaklanıyorlar. Elbette çocuğun dijital cihaz kullanım süresi önemli ama en önemlisi uygulamalardaki veya platformlardaki içerikler. Dijital ortamda çocukları bekleyen birçok olumsuz ve istenmeyen durum bulunmaktadır. Çocuklara özgü olduğu sanılan birçok içeriğin çocuklar için olmadığı hatta bu platformlar ve uygulamalar aracılığıyla propagandaya maruz kaldıkları görülmektedir. Çocuklara özgü olduğu düşünülen birçok içekte LGBT, terör, islamafobi, kumar, cinsellik yer almaktadır.  Süreye odaklanırken içeriği göz ardı etmemeliyiz.

Çocukların hiç bilmedikleri bir sanal dünyada tek başlarına kalmalarına müsaade edilmemelidir. Ayrıca dijital cihazlara çocuk bakıcılığı rolü yüklenmemelidir. Çocuk, istenmeyen her davranışın ortadan kalması için dijital cihazlarla buluşturtulmamalıdır. Dijital ortamların ihtiyaç dahilince uygun sürede kullanılması bilinci çocuğa seviyesine uygun bir şekilde anlatılmadır.

Özellikle çocukların gece yataklarına giderken dijital cihazlarını yanlarında bulundurmamalarına dikkat edilmelidir. Gece yarısı çocukların internette veya dijital oyunlarda yer almamasına özen gösterilmelidir.

Çocuklara kendi elimizden hiç düşürmediğimiz cihazlar elimizdeyken kullanmayın ya da daha az kullanın ifadesi inandırıcı gelmez. Bu konuda onlara örnek rol model olmak durumundayız. Örnek kullanım biçimleri veya internette karşılaşabileceği durumların anlatılması ve dijital okuryazarlık seviyelerinin artırılması büyük önem taşımaktadır.

Dijital cihazlardan uzak durmayla ilgili çocuklar farklı aktivitelere yönlendirilebilir

Yapılabilecekler arasında kitap okuma veya dışarıda zaman geçirme sürelerinin arttırılması, farklı ev içi etkinliklerinin yapılması, birlikte sofra kurma ya da sofrayı toplama, ortak yemek yapma gibi ev içinde yapılan işlerin paylaşılması, ailece oynanan oyunlar, akraba ziyaretleri sayılabilir. Çocukların sosyalleşmesi onların gelişiminin iyi yönde olması açısından çok önemlidir. Dolayısıyla aşırı derecede dijital cihaz kullanımları yerine bu tür yapılabilecek etkinlikleri tavsiye ediyoruz.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Karne kırıkları, kırık kalp sendromuna mı dönüşüyor?

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Global Referans News ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin